Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4012150500   Usos curriculars de les TAC a l'educació primària
2015-2016   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   4/11/2015 - 14/6/2016 (30 hores) de 12:30h a 13:30h
   ESC Floresta
   c. Pins, 1 (Sabadell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Tipus activitat   CDP1 Usos curriculars de les TAC a l'educació primària
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Partint de la reflexió que la integració de les tecnologies en els processos d’ensenyament-aprenentatge és un principi rector del nostre sistema educatiu, recollit a la LEC, en aquesta formació es pretén compartir les visions metodològiques del professorat per arribar a consensuar algunes pràctiques que quedin consolidades a través del Pla TAC del centre i del projecte educatiu.
  
Objectius   Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Reflexionar sobre el paper de les TAC en l'aprenentatge com a competència metodològica de l'alumnat.
- Compartir i analitzar les pràctiques docents implementades en el centre.
- Desenvolupar noves propostes d'activitats que incorporin les TAC de forma efectiva per a la millora dels aprenentatges.
- Establir acords de centre sobre els usos curriculars de les TAC en referència a la coordinació entre àrees, tipologia d'activitats, estratègies metodològiques, treball interdisciplinari i instruments d'avaluació.
  
Continguts   Fase inicial: es reflexionarà sobre el que es du a terme amb l’ajut de les TAC en el centre, des de cada àrea, es detectaran mancances formatives, inseguretats, etc, i s’organitzaran ajudes i col·laboració interna tot intercanviant el coneixement de recursos TAC per i entre àrees.

Fase de planificació: a partir de l'anàlisi de models de pràctiques d'aula, ja siguin existents al centre o externes, es plantejarà una activitat amb TAC per aplicar-la a la pròpia àrea o en forma d’activitat interdisciplinària.

Fase de construcció i experimentació: es dissenyarà una pràctica, cadascú a la seva àrea o en forma interdisciplinària, a partir de pautes metodològiques establertes a la fase de planificació i s’experimentarà a l'aula.

Fase final: s’avaluarà la formació i s’arribarà a acords de centre sobre els aspectes a consolidar que quedaran recollits al Pla TAC del centre, dins el projecte educatiu.
  
Formador/a   Trinidad Rosales, Cristina Colls, M. Carme García
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
  
Persones  destinatàries   Professorat d'educació infantil i primària.
  
E-mail   crp-sabadell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   04/11/2015   1230   1330 
 Sessió 2   dijous   05/11/2015   -   - 
 Sessió 3   divendres   06/11/2015   -   - 
 Sessió 4   dimecres   11/11/2015   -   - 
 Sessió 5   dimecres   18/11/2015   -   - 
 Sessió 6   dimecres   25/11/2015   -   - 
 Sessió 7   dimarts   20/01/2015   -   - 
 Sessió 8   dijous   21/01/2016   -   - 
 Sessió 9   dimecres   27/01/2016   -   - 
 Sessió 10   dimecres   10/02/2016   -   - 
 Sessió 11   dijous   18/02/2016   -   - 
 Sessió 12   dimecres   24/02/2016   -   - 
 Sessió 13   dimecres   30/03/2016   -   - 
 Sessió 14   dijous   07/04/2016   -   - 
 Sessió 15   dimecres   13/04/2016   -   - 
 Sessió 16   dimecres   04/05/2016   -   - 
 Sessió 17   dijous   05/05/2016   -   - 
 Sessió 18   dimecres   11/05/2016   -   - 
 Sessió 19   dimecres   18/05/2016   -   - 
 Sessió 20   dimarts   14/06/2016   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent