4012150500 |
Usos curriculars de les TAC a l'educació primària |
2015-2016 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/11/2015 - 14/6/2016 (30 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
ESC Floresta |
|
c. Pins, 1 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CDP1 Usos curriculars de les TAC a l'educació primària
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Partint de la reflexió que la integració de les tecnologies en els processos d’ensenyament-aprenentatge és un principi rector del nostre sistema educatiu, recollit a la LEC, en aquesta formació es pretén compartir les visions metodològiques del professorat per arribar a consensuar algunes pràctiques que quedin consolidades a través del Pla TAC del centre i del projecte educatiu.
|
| |
Objectius |
Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Reflexionar sobre el paper de les TAC en l'aprenentatge com a competència metodològica de l'alumnat.
- Compartir i analitzar les pràctiques docents implementades en el centre.
- Desenvolupar noves propostes d'activitats que incorporin les TAC de forma efectiva per a la millora dels aprenentatges.
- Establir acords de centre sobre els usos curriculars de les TAC en referència a la coordinació entre àrees, tipologia d'activitats, estratègies metodològiques, treball interdisciplinari i instruments d'avaluació.
|
| |
Continguts |
Fase inicial: es reflexionarà sobre el que es du a terme amb l’ajut de les TAC en el centre, des de cada àrea, es detectaran mancances formatives, inseguretats, etc, i s’organitzaran ajudes i col·laboració interna tot intercanviant el coneixement de recursos TAC per i entre àrees.
Fase de planificació: a partir de l'anàlisi de models de pràctiques d'aula, ja siguin existents al centre o externes, es plantejarà una activitat amb TAC per aplicar-la a la pròpia àrea o en forma d’activitat interdisciplinària.
Fase de construcció i experimentació: es dissenyarà una pràctica, cadascú a la seva àrea o en forma interdisciplinària, a partir de pautes metodològiques establertes a la fase de planificació i s’experimentarà a l'aula.
Fase final: s’avaluarà la formació i s’arribarà a acords de centre sobre els aspectes a consolidar que quedaran recollits al Pla TAC del centre, dins el projecte educatiu.
|
| |
Formador/a |
Trinidad Rosales, Cristina Colls, M. Carme García
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil i primària.
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
04/11/2015 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dijous |
05/11/2015 |
- |
- |
Sessió 3 |
divendres |
06/11/2015 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
11/11/2015 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
18/11/2015 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimecres |
25/11/2015 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
20/01/2015 |
- |
- |
Sessió 8 |
dijous |
21/01/2016 |
- |
- |
Sessió 9 |
dimecres |
27/01/2016 |
- |
- |
Sessió 10 |
dimecres |
10/02/2016 |
- |
- |
Sessió 11 |
dijous |
18/02/2016 |
- |
- |
Sessió 12 |
dimecres |
24/02/2016 |
- |
- |
Sessió 13 |
dimecres |
30/03/2016 |
- |
- |
Sessió 14 |
dijous |
07/04/2016 |
- |
- |
Sessió 15 |
dimecres |
13/04/2016 |
- |
- |
Sessió 16 |
dimecres |
04/05/2016 |
- |
- |
Sessió 17 |
dijous |
05/05/2016 |
- |
- |
Sessió 18 |
dimecres |
11/05/2016 |
- |
- |
Sessió 19 |
dimecres |
18/05/2016 |
- |
- |
Sessió 20 |
dimarts |
14/06/2016 |
- |
- |
|
| |